به گزارش بورسنا، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای شفافسازی و رفع ابهامات نحوه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک، به برخی پرسشهای فروشندگان فروشگاهها و هایپرمارکتها پاسخ داد.
طرح کالابرگ الکترونیکی که از مدتها قبل به صورت پایلوت در چند استان به اجرا درآمده بود، از چند روز گذشته در راستای کمک به معیشت و تلاش برای جداسازی «تورم» از سفره مردم در کل کشور اجرایی شد.
بورسنا:در گام نخست اجرای این طرح میزان «یارانه» یارانهبگیران سه دهک اول، مشروط به خرید ۷۰ درصد مبلغ یارانه از میان ۹ تا ۱۱ قلم شامل شیر و ماست کم چرب، پنیر سفید، گوشت سفید (مرغ)، تخممرغ، روغن مایع، ماکارونی، قند، شکر و برنج، حبوبات و گوشت گوساله، ۲۰ درصد افزایش مییابد.
اکنون برخی فروشندگان نسبت به نحوه اجرای این طرح پرسشهایی مطرح کردهاند که در این راستا پاسخ بیشترین سوالات مطرح شده از وزارت رفاه دریافت شد که در ادامه میخوانید:
در صورت اعتراض یا رفع ابهام در خصوص طرح و سوالات خریداران، آنها را به کجا راهنمایی کنیم؟
ـ با مرکز تماس به شماره ۹۶۸۶۱۴۰۰ (۰۲۱) / ۹۳۹۶ (۰۲۱) تماس بگیرید.
اگر فروشگاهی متقاضی پیوستن به طرح باشد باید چه کاری انجام دهد؟
ـ از طریق برنامه کاربردی (اپلیکیشن) “شما” قسمت فروشندگان ثبتنام کند.
در صورت وجود مشکل در دستگاه کارتخوان به کجا مراجعه کنم؟
ـ به پشتیبان شرکت خدمات پرداخت مربوط به دستگاه کارتخوان؛ همچنین افرادی که نیاز به آموزش نحوه استفاده از دستگاه کارتخوان را دارند با پشتیبان شرکت پرداخت خود تماس گیرند یا مطالب آموزشی را از سایت www.shoma.sfara.ir مشاهده کنند.
آیا پذیرندگان باید دارای جواز کسب باشند؟
ـ تمام فروشندگان میتوانند از طریق برنامه کاربردی «شما» در این طرح ثبتنام کنند، اما باید در اسرع وقت نسبت به اخذ جواز کسب اقدام کنند.
شرکتهای پرداخت الکترونیکی فعال در طرح کدامند؟
ـ در حال حاضر شرکتهای پرداخت الکترونیکی فعال در استان شما، شرکتهای سامان کیش (سب)، ایران کیش، پارسیان (تاپ)، سپهر، پرداخت نوین آرین و بهپرداخت ملت هستند. در صورت فعال شدن سایر شرکتها اطلاعرسانی خواهد شد.
آیا نصب برنامه کاربردی “شما” برای پذیرندهها الزامی است؟
ـ بله نصب برنامه کاربردی شما برای پذیرندهها الزامی است.
زمان واریز مبالغ خرید کالابرگ الکترونیکی و تسویه حساب با فروشندگان چگونه است؟
ـ مبالغ خرید کالابرگ الکترونیکی حداکثر ظرف ۷۲ ساعت به حساب فروشندگان واریز میشود.
آیا پذیرنده با پیوستن به طرح مشمول پرداخت مالیات میشود؟
ـ خیر، پذیرنده با پیوستن به طرح مشمول پرداخت مالیات نمیشود.
به اقلام فله که بارکد ندارند، چگونه اعتبار تخصیص مییابد؟
ـ بر اساس بارکدهای پیش فرض که در اختیار فروشنده قرار داده شده است. (اگر بارکد دریافت نکردهاید با پشتیبان شرکت پرداخت الکترونیکی تماس بگیرید.)
دستگاه کارتخوان هنگام خرید کالابرگی خطا میدهد.
ـ با پشتیبان شرکت پرداخت خود تماس بگیرید.
آیا شماره حساب بانکی خاصی باید به شرکت پرداخت معرفی کنیم؟
ـ خیر، شماره حساب متصل به دستگاه کارتخوان معیار واریز وجه و تسویه حساب با فروشندگان است.
دلیل الزامی بودن نصب برنامه کاربردی برای فروشندگان چیست؟
ـ فروشندگان میتوانند تمام اطلاعات مالی و تراکنشهای خود را در برنامه کاربردی “شما” مشاهده کنند؛ همچنین ثبت نشانی فروشگاه بر روی نقشه از طریق نصب این برنامه امکانپذیر است.
برای ثبت موقعیت مکانی فروشگاه رعایت چه نکاتی الزامی است؟
ـ در صورت داشتن فیلترشکن ابتدا از خاموش بودن آن اطمینان حاصل کنید و پس از روشن کردن GPS گوشی تلفن همراه، به صحت موقعیت نشان داده شده دقت کنید.
اگر دسترسی به گوشی هوشمند نداشتیم؟
ـ میتوانید با مسئولیت خود، از طریق گوشی هوشمند یکی از نزدیکان خود یا با درخواست از پشتیبان شرکت پرداخت الکترونیکی اطلاعات فروشگاه خود را در برنامه کاربردی “شما” ثبت کنید.
نسخه ios نرمافزار کاربردی “شما” را از کجا دانلود کنم؟
ـ از طریق نصب مستقیم از سایت www.shoma.sfara.ir
موارد الزامی برای ثبتنام در برنامه کاربردی “شما” چیست؟
ـ نام و نام خانوادگی
کد ملی
نام فروشگاه
شماره پایانه
شرکت پرداخت
صنف و زیر صنف آدرس و کد پستی
شماره تلفن ثابت با پیش شماره
اگر خطای نصب یا بهروزرسانی برنامه نمایان شد چه باید کرد؟
ـ از آنجایی که نسخه نرمافزار در حال به روز رسانی است، مجدد برای نصب تلاش شود چنان چه مشکل به “روزرسانی” برطرف نشد، برنامه را از گوشی پاک کرده و مجددا نصب کنید.
آیا برای برنامه کاربردی “شما” راهنمایی وجود دارد؟
ـ بله، در داخل برنامه کاربردی دسترسی به راهنما وجود دارد. همچنین میتوانید از طریق نشانی www.shoma.sfara.ir نسبت به مشاهده راهنما اقدام کنید.