Monday 14 June 2021
هترین خرید هاست سی پنل ارزان پرسرعت پربازدید, وردپرس, فروشگاهی, دانلود از وبتوک قالب کده یک تیم بی ادعا و با اراده،

قالب کده یک تیم بی ادعا و با اراده

کد خبر : 2444
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
182 بازدید

۱۰ سال از توسعه حمل و نقل عمومی عقب هستیم؛

مجتبی یوسفی: با اتمام تعهد۱۰ ساله بخش خصوصی، ناوگان حمل و نقل دچار بحران جدی می‌شود!/ مناف هاشمی: دولت‌ها توجهی به موضوع حمل و نقل نداشته اند!

معاون حمل و نقل شهرداری تهران گفت: توسعه و نوسازی حمل و نقل عمومی پایتخت نیاز به اعتبار و توجه بیشتر دارد./عضو کمیسیون عمران مجلس: ۱۰ سال تعهد بخش خصوصی رو به اتمام است و در صورت خروج آن‌ها از ناوگان حمل و نقل، دچار بحران جدی می‌شویم.؛

به گزارش بورسنا به نقل ازشبکه خبر،معاون حمل و نقل شهرداری تهران در گفتگو با تیتر امشب گفت: مدت ۱۰ سال است حمل و نقل عمومی در کشور از طرف دولت‌ها مغفول مانده است. ۱۰ سال است که از توسعه حمل و نقل عمومی عقب هستیم و توسعه نیافته است.

سید مناف هاشمی افزود: دولت‌ها به دلیل مشغله‌های خود و اولویت‌های دیگر توجهی به موضوع حمل و نقل نداشته اند.
او گفت: دو قانون بهینه سازی مصرف سوخت و توسعه‌ی حمل و نقل ریلی در سال ۸۸ به حوزه حمل و نقل توجه داشته است، اما اتفاق خاصی محقق نشده است.
هاشمی از تخصیص ۵ هزار دستگاه اتوبوس به حمل و نقل شهری در کشور خبر داد و گفت: تولید و توزیع این ۵ هزار دستگاه اتوبوس مشخص نیست که تا هفته آینده مشخص می‌شود. در حال حاضر شهرداری تهران قرداد ۲۵۰ دستگاه اتوبوس با شرکت ایران خودرو بسته است که تاکنون ۱۲۰ دستگاه را هم تحویل گرفته است.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران از نیاز این کلان شهر به ۹ هزار دستگاه اتوبوس خبر داد و گفت: از این تعداد ۵ هزار و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده بالای ۱۲ سال وجود دارد. ناوگان اتوبوسرانی تهران و بیشتر شهر‌های کشور عملاً به گِل نشسته است که باید تعطیل شود.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران درباره بخش ناوگان متروی تهران هم گفت: طی ۲۰ سال اخیر ۲۵۰ کیلومتر مترو در پایتخت راه اندازی شده و به همین میزان هم نیاز به متروی جدید داریم.

هاشمی از ۴۰۰ واگن در حال بازسازی خبر داد و گفت: از ۱ هزار ۵۰۷ ناوگن مترو حدود یک سوم آن باه بازسازی نیاز دارد. نیاز به ۲۵۰ کیلومتر دیگر به مترو، در حال حاضر به ۲۵۰ هزارمیلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در صورت تخصیص نیافتن، منجر به تعطیلی مترو می‌شود.
او درباره بدهی دولت به شهرداری تهران گفت: هرسال در بخش مترو بال ۸ تا ۱۰ میلیارد تومان کار عمرانی شود، اما فقط یک دهم آن انجام شده است که به مرور ناوگان اتوبوس و مترو به رو به فرسودگی رفته است. از ۱۰ سال گذشته تاکنون سالی ۱ هزار پانصد میلیارد تومان شهرداری تهران کسری یارانه برای نگهداشت اتوبوسزانی دارد.

“مجتبی یوسفی” عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: طی ۱۰ سال گذشته قیمت یک اتوبوس از ۱۰۰ میلیون به ۳ تا ۵ میلیارد تومان رسیده است که این مسئله به انباشت مشکلات می‌افزاید.

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ناموجود

موسسه آموزش عالی قناوران حکیم


توضیحات توضیحات توضیحات

توضیحات