بورسنا: این کمیسیون با برگزاری نشستها، کارگاهها و همایشهای مختلف،تلاش می کند تا به تبادل تجربیات و دانش بین زنان کارآفرین و فعال با تمرکز بر فعالیت در حوزه تجارت ایران و ترکیه بپردازد و زمینههای همکاری و توسعه کسب و کارهای آنان را در دوکشور فراهم کند.
به گزارش بورسنا، نسرین خادمی عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه در خصوص این نشست گفت: سومین کمیسیون زنان اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه یکی از کمیسیونهای تخصصی این اتاق است که با هدف تقویت نقش زنان در عرصه های اقتصاد و تجارت بینالملل و حمایت از فعالیتهای آنان تشکیل شده است.
وی گفت: این کمیسیون با برگزاری نشستها، کارگاهها و همایشهای مختلف،تلاش می کند تا به تبادل تجربیات و دانش بین زنان کارآفرین و فعال با تمرکز بر فعالیت در حوزه تجارت ایران و ترکیه بپردازد و زمینههای همکاری و توسعه کسب و کارهای آنان را در دوکشور فراهم کند.
گفتنی است که میهمان سومین نشست تخصصی کمیسیون زنان اتاق مشترک بازرگانی ایران ترکیه، سرکار خانم دکتر شمشیری سرپرست دبیرخانه کمیته ملی برند و رئیس اداره دبیرخانه شورای عالی توسعه صادرات غیر نفتی بود که طی سخنانی از ایجاد کارگروه زنان توانمند اقتصادی در نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو خبر داد .
در ادامه این نشست سرکار خانم توکل نیا عضو محترم هیئت رئیسه اتاق ایران ترکیه با تاکید بر اینکه برندینگ یکی از جنبههای مهم اقتصادی هر کشور است گفت:ایجاد و تقویت برندینگ در همه فعالیتها بویزه حوزه صنایع دستی که بخشی از هویت ملی و تاریخی کشور ماست از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد که البته برای رسیدن به وضع مطلوب راه و تلاش بسیاری لازم است که در این مسیر همکاریهای اقتصادی ایران و ترکیه و سازمان توسعه تجارت ایران و نهادهای مرتبط در دو کشور ترکیه ایران باید تلاش کنند تا با حمایت از برندهای یکدیگر ، به توسعه صادرات و افزایش مبادلات تجاری بین دو کشور کمک کنند.
در این نشست علاوه بر سفیران شهر زنان کارآفرین از استانهای خوزستان خراسان و یزد، خانم مهندس سمیه احمدی از زنان کارآفرین و هنرمند شهر مشهد با ارائه نمونه هایی از تولیدات و محصولات زیبا و ارزشمندی از زنان هنرمند و نیز بانوان سرپرست خانواده برخی استانهای کشور، بعنوان میهمان سومین کمیسیون زنان اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه نیز حضور داشتند.
