افزایش نیروگاه‌های تجدید پذیر در سال ۱۴۰۲

بورسنا: مدیر کل دفتر نظارت‏ و کنترل طرح‌های سازمان انرژی‌های تجدید پذیر گفت: حداقل زمان احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر در یک بازه زمانی ۱۲ تا ۱۸ ماهه است و پیش بینی می‌شود از اواسط سال ۱۴۰۲ تا انتهای سال ۱۴۰۲ ظرفیت حدود ۸۵۰ مگاوات به ظرفیت‌های تجدیدپذیر کشور اضافه شود.

به گزارش بورسنا، آقای علی شب نورد در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما، افزود: سازمان انرژی‌های تجدید پذیر برای رسیدن به هدف ۱۰ هزار مگا واتی که در ابتدای دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفته، مدل‌های اقتصادی متنوع و جذابی را طراحی و اجرا کرده است.

وی اضافه کرد: در بخشی از این مدل ها، دولت مستقیما خریدار برق تجدید پذیر است و در بخشی دیگر مثل صنایع، تامین کننده برق پایدار است.
مدیر کل دفتر نظارت‏ و کنترل طرح‌های ساتبا ادامه داد: ظرفیت منصوبه انرژی‌های تجدید پذیر در حال حاضر به هزار و ۳۵ مگاوات رسیده است. این رقم در ابتدای دولت سیزدهم ۸۵۰ مگا وات بوده است.

آقای شب نورد در پایان گفت: بیش از ۴۱۰۰ مگا وات پروانه احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر صادر شده است که این نیروگاه‌ها در مراحل مختلف احداث قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Next Post

رشد 15 درصدی تجارت ایران با سازمان همکاری اسلامی

ج آوریل 14 , 2023
بورسنا: از 21 مارس 2022 تا 19 فوریه 2023، صادرات ایران به OIC به 70.94 میلیون تن به ارزش 29.24 میلیارد دلار و واردات 18.08 میلیون تن به ارزش 25.08 میلیارد دلار رسید.

خبرهای دلخواه شما

سرخط اخبار