بندر چابهار ایران ‌امن‌ترین مسیر برای تاجران افغانستان است

بورسنا: سخنگوی اتاق صنایع و معادن افغانستان معتقد است بندر چابهار ایران ارزان‌ترین و امن‌ترین مسیر برای تاجران و فعالان حوزه صنایع افغانستان است و باید از ظرفیت های عظیم این بندر استفاده حداکثری داشته باشند.

به گزارش بورسنا به نقل از ایرنا، طی بیش از دو سال گذشته مبادلات تجاری میان افغانستان و جمهوری اسلامی ایران، افزایش‌ چشمگیر داشته‌ و مقامات بلند پایه دو کشور نیز بر گسترش این مبادلات تاکید کردند.

مسوولان اتاق صنایع و معادن افغانستان افزایش مبادلات تجارتی میان افغانستان با جمهوری اسلامی ایران را به نفع هر دو کشور خوانده و می‌گویند که هر دو کشور تحت تحریم‌های یک جانبه‌ی غرب قرار دارند و به همین دلیل بازار تجارت میان هر دو کشور، برای همدیگر مناسب‌ترین بازار است.

عبدالمعید هاشمی سخنگوی اتاق صنایع و معادن افغانستان در این ارتباط، به خبرگزاری ایرنا گفت: خوشبختانه در بیش از دو سال گذشته، روابط اقتصادی میان افغانستان و جمهوری اسلامی ایران در یک مرحله جدید قرار گرفته است.

هاشمی تصریح کرد: بندرچابهار برای صنعت‌کاران افغانستان نسبت به دیگر بنادر، ارزان‌تر و امن‌تر است و از این رو صنعت‌کاران افغانستان باید برای واردات و صادرات خویش از این بندر استفاده کنند.

سخنگوی اتاق صنایع و معادن افغانستان با بیان اینکه صنعت‌کاران در مرحله استخراج معادن بزرگ افغانستان قرار دارند، گفت: شرکت‌های ایرانی و افغانستان که به‌طور سهامی کار می‌کنند باید کارخانه های فراوری سنگ‌های قیمتی را در کابل فعال بسازند.

وی سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران ایرانی در حوزه برق را از دیگر فرصت‌های موجود در افغانستان عنوان کرد و افزود: شهر کابل در هر شبانه روز به 600 مگاوات برق نیاز دارد و ما در حال حاضر 300 مگاوات کمبود برق داریم و مناسب است سرمایه‌گذاران ایرانی در این بخش سرمایه‌گذاری کنند.

سخنگوی اتاق صنایع و معادن افغانستان بر رفت و آمد صنعت‌کاران نیز تاکید نمود و خاطرنشان کرد: باید نمایشگاه‌های اقتصادی و تجاری بیشتری برگزار گردد تا ملت‌های هر دو کشور با محصولات یک‌دیگر آشنایی بیشتر پیدا کرده و از آن استفاده کنند.

Next Post

گلایه شدید مردم از بی‌عدالتی در پرداخت مالیات؛ رئیس سازمان امور مالیاتی:رویکرد دولت مالیات ستانی از دانه‌درشت‌هاست!

ش فوریه 17 , 2024
بورسنا: رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه نباید منابع بودجه دولت را به یک جریان درآمدی ناپایدار مثل نفت گره بزنیم، گفت: مالیات بیش از ۵۰ درصد اصناف و مشاغل صفر مطلق است و حدود یک درصد ۵۰ درصد مالیات این حوزه را پرداخت می‌کنند. به […]

خبرهای دلخواه شما

سرخط اخبار