بیستم فروردین ماه؛راه‌اندازی سامانه هوشمند نظارت بر سبدگردان‌ها

بورسنا: رئیس اداره بازرسی نهاد‌های مالی خدمات‌دهنده، سرمایه‌گذاری و هلدینگ سازمان بورس از راه‌اندازی سامانه‌ای برای نظارت هوشمند بر نهاد‌های مالی دارای مجوز سبدگردانی خبر داد.

به گزارش بورسنا به نقل ازصداوسیما، ­علیرضا طالبی نمین ­اظهار کرد: در یک سال و نیم اخیر مشغول راه‌اندازی سامانه‌ای برای نظارت بر نهاد‌های مالی دارای مجوز سبدگردانی بودیم. در حال حاضر حدود ۹۱ نهاد مالی دارای مجوز سبدگردانی در بازار سرمایه مشغول به فعالیت هستند که تا پیش از راه‌اندازی این سامانه، نظارت به صورت بازدید حضوری و غیرمکانیزه انجام می‌شد. در یک سال و نیم اخیر، اما جلساتی با کارگروه صنعت سبدگردانی، شرکت‌های نرم‌افزاری ارائه دهنده خدمات در بازار سرمایه و شرکت مدیریت فناوری بورس تهران داشتیم که در نهایت منجر به راه‌اندازی سامانه هوشمند نظارتی گردید.
طالبی نمین افزود: نتیجه جلسات ما تصمیم نهایی در راستای راه‌اندازی سامانه مذکور بود و در طول ماه‌های اخیر کار‌های اجرایی و عملیاتی این سامانه انجام شد. نهایتا از فردا یعنی بیستم فروردین ماه کلیه نهاد‌های مالی دارای مجوز سبدگردانی موظف هستند تا اطلاعات مورد درخواست را از طریق شرکت‌های نرم افزاری خود به شرکت مدیریت فناوری بورس تهران ارسال که پس از پالایش اطلاعات در سامانه نظارت بر نهاد‌های مالی دارای مجوز سبدگردانی در دسترس خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Next Post

«هامون»هفتمین تالاب بین المللی جهان در مسیر نابودی!؟

ش آوریل 8 , 2023
بورسنا: عملکردهای ضعیف و بدعهدی افغانستان برای تحقق حق آبه ایران از هیرمند، زخمی بزرگ و کهنه برای مردمان دیار رستم بر جای گذاشته که بیکاری، مهاجرت و هجوم ریزگردها بخشی از تبعات آن است.

خبرهای دلخواه شما

سرخط اخبار