“عصرانه خلاقیت و فناوری دانشجویی ولدتک “در دانشکده ادبیات خوارزمی کرج برگزار شد

بورسنا: هدف از تشکیل گروه استارتاپ” ولدتک” شناسایی استعداد تخصص ها و زمینه سازی برای آن ها، فراهم کردن بستر رشد و خلاقیت ایده ها، کمک به توسعه  کارهای خلاق و فناوری های جامعه دانشجویی است.

به گزارش گروه استارتاپ بورسنا، اولین “عصرانه خلاقیت و فناوری دانشجویی ولدتک “با همکاری صمیمانه دانشکده ادبیات دانشگاه خوارزمی در کرج برگزار شد.
این نشست که سوم خرداد ۱۴۰۲ به ابتکار علیرضا ولدخان موسس و مدیر استارتاپ دانشجویی ولدتک و همکاری بیدریغ بردیا شکراله نژاد – آرمان مسگری – حسین جور شعبانی – آرین و… اجرا شد پیرامون موضوع جلسه” آینده برنامه نویسی و شاخه های مختلف این حوزه” بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
در این عصرانه دانشجویی که برای ارائه کلی حوزه هایی برنامه نویسی هدفگداری شده است، موضوعاتی از جمله برنامه های تحت وب ، برنامه نویسی حوزه موبایل (Ios, Android) ، توسعه اپلیکیشن کراس پلتفرم ، برنامه نویسی دسکتاپ و زبان های برنامه نویسی های تحب وب و حوزه دسکتاپ
زبان های برنامه نویسی حوزه داده کاوی و هوش مصنوعی ، توسعه بازی های رایانه ای و ایجاد یک ذهنیت به عنوان یک شغل نیز در فضای دانشگاهی و حال و هوای دانشجویی گپ و گفت صمیمانه ومفیدی انجام شد.
 در اغاز جلسه علیرضا ولدخان دانشجوی رشته علوم کامپیوتر دانشگاه خوارزمی که مدیر و موسس استارتاپ ولد تک است ضمن خوشامدگویی به حاضرین و تشکر از همکاریهای بیدریغ ریاست محترم، معاونین و مدیران دانشکده ادبیات دانشگاه خوارزمی و همچنین سپاس فراوان از استاد بزرگوار جناب دکتر محمدعلی مقیسه برای پیشهاد طرح و حمایت از ایده استارتاپ ولد تک گفت:با یاری خداوند بزرگ و امیدوار به نگرشها و کنشهای حمایتی و بیدریع دانشگاه و دانشجویان، آمده ایم تا بتوانیم در کنار هم از دانش و تجارب یکدیگر و راهنمایی و استادان و نخبگان فعال در جهت پیشبرد اهداف استارتاپ بهره برده ونهایت تلاش را انجام دهیم.
مدیر و موسس استارتاپ ولد تک با توضیحات مختصری در زمینه استارتاپ و بسترهای ایجاد و رشد آن گفت: استارتاپ به کسب‌و‌کاری نوپا گفته می‌شود که با ارایه راه‌حلی خلاقانه برای رفع یک نیاز به سرعت رشد کرده و به درآمد می‌رسد. استارتاپ‌ که یک فرایند کارآفرینی محسوب می‌شوند، احتمال شکست و عدم موفقیت آن‌ها نیز وجود دارد، استارتاپ‌ها معمولا دارای 2 مشخصه‌ی مهم هستند:
·       تکرار پذیری
·       مقیاس‌ پذیری
·       تکرارپذیر بودن بدین معناست که بتوان مدل درآمدی آن را بارها و بارها تکرار کرد که در هر تکرار درآمد کسب‌و‌کار افزایش خواهد یافت.

به عنوان مثال اگر خروجی یک استارتاپ محصولی فیزیکی است، باید بتوان آن را به تولید انبوه رساند، یا خدمات آن را با بهره گیری از طرفیتهای خلاقانه و نوآورانه در اختیار متقاضیان و کاربران قرار داد.
از سوی دیگر در مقیاس‌پذیر بودن یعنی بتوان مدل درآمدی کسب‌و‌کار را با افزایش نیروهای انسانی یا منابع مالی گسترش داده و بدین ترتیب ارزش افزوده‌ی بیشتری برای آن کسب‌وکار ایجاد کرد و کسب‌وکارهایی که این دو ویژگی را در خود داشته باشند، می‌توان آنها را یک کسب‌وکار قابل رشد و سودآور به‌حساب آورد.
علیرضا ولدخان در ادامه سخنان خود با ارایه مثالها استارتاپی از جمله دیجی کالا ، علی بابا ادامه داد: هدف از تشکیل گروه استارتاپ” ولدتک” شناسایی استعداد تخصص ها و زمینه سازی برای آن ها، فراهم کردن بستر رشد و خلاقیت ایده ها، کمک به توسعه  کارهای خلاق و فناوری های جامعه دانشجویی است و در این راه دست یاری بسوی کلیه عزیزان فعال و یا علاقمندان این حوزه ها دراز می کنیم.
 

مدیر و موسس استارتاپ ولد تک در پایان با ذکر چند تجربه جهانی و دستاورد استارتاپ دانشجویی بین المللی گفت: در سال ۲۰۰۲ بود که ۲ دانشجوی دانشگاه کارنگی با یکدیگر آشنا شدند. یکی مشغول تحصیل در زمینه مد و فشن بود و دیگری در دنیای تکنولوژی رویا پردازی می‌کرد، روزی در حال خرید بودند، متوجه آیتم‌های شگفت‌انگیزی بین محصولات قدیمی و عتیقه شدند و ایده ایجاد یک سایت فروشگاهی به سرشان زد تا به خرید و فروش این محصولات قدیمی و عتیقه بپردازند، از تواناییهای خود در طراحی سایت استفاده کردند و ایده خود را به اجرا دراوردند.
جالب است بدانید هدف آن‌‌ها این بود که با پول آن، مخارج کتاب و دفترهای دانشگاه را بپردازند. اما ایده آن‌ها فراتر از انتظار ظاهر شد و در سال ۲۰۰۵ سایت Modcloth  به رکورد ۷۰ هزار خریدار منحصر به فرد رسید. ایده استارتاپ دانشجویی آن‌ها همچنان به قدرت ادامه می‌دهد و سالانه رشد ۴۰ درصدی را پشت سر می‌گذارد. تا سال ۲۰۱۳، آن‌ها بیش از ۴۵۰ کارمند برای شرکت خود استخدام کردند.

Next Post

علی اسدی از راه‌اندازی ناحیه نوآوری دانشگاه تهران در قلب شهر تهران خبرداد

ش مه 27 , 2023
بورسنا: رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از راه‌اندازی ناحیه نوآوری دانشگاه تهران در منطقه ۶ شهرداری تهران خبر داد و گفت: ناحیه نوآوری دانشگاه تهران با راهبری و مدیریت پارک علم و فناوری دانشگاه تهران فعالیت خواهد کرد.

خبرهای دلخواه شما

سرخط اخبار