هزینه روزانه چت جی پی تی (ChatGPT) از 700 هزار دلار فراتر می رود!

بورسنا: که به دلیل منابع محاسباتی قابل توجهی که برای آموزش و نگهداری این مدل‌های زبانی لازم است، اجرای مدل‌های یادگیری ماشینی در مقیاس بزرگ چون ChatGPT در سرورها هزینه بر است.

به گزارش بورسنا به نقل از بازتاب – علاوه بر این، هزینه ممکن است بسته به عواملی مانند حجم و پیچیدگی مدل، میزان داده‌های پردازش شده و سطح تقاضای کاربر متفاوت محسوب شود. با این وجود، سازمان‌هایی که از مدل‌های زبانی تحت هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، احتمالا مزایای قابلیت‌‌ها را ارزش هزینه‌های اجرای آن روی سرورهای بدانند. ChatGPT محبوب‌ترین مدل زبانی در حال حاضر  جهان بوده و طبق گزارش‌های اخیر، هزینه نگهداری و استفاده آن بسیار بالا است.
هزینه‌های استدلال هوش مصنوعی بسیار بیشتر از هزینه آموزش است و هزینه استنتاج ChatGPT از هزینه آموزش هم فراتر می‌رود. شرکت‌هایی که از مدل‌های زبانی OpenAI استفاده می‌کنند در چند سال گذشته قیمت‌های بالایی پرداخت کرده‌اند و هزینه اجرای مدل هوش مصنوعی و خرید سرورهای ابری آمازون AWS برای هوش مصنوعی Latitude تا 200000 دلار در ماه طی سال 2021 هزینه دارد.
بورسنا: مایکروسافت در حال توسعه یک تراشه هوش مصنوعی با اسم رمز آتنا برای کاهش هزینه‌های جاری مدل‌های هوش مصنوعی مولد است، اما این تراشه تنها برای استفاده داخلی توسط مایکروسافت و OpenAI در اوایل سال آینده ارائه خواهد شد.
 

Next Post

هواپیماهای الکتریکی؛ از ایده تا واقعیت؟

ی آوریل 23 , 2023
بورسنا: اگرچه هواپیماهای الکتریکی در مرحله تست قرار دارند، اما جدیدترین دستاوردها نشان داده که باید انتظار داشت این نوع هواپیماها بزودی از راه برسند. هواپیماهایی که در حال حاضر با چالش های مختلفی رو به رو هستند.

خبرهای دلخواه شما

سرخط اخبار