اتفاقِ مهم در ایمیدرو؛ علیرضا بهداد:انتخاب سمیه خلوصی، امید به تکنوکراسی و عدالت جنسیتی را تقویت می کند

بورسنا: همه اینها نشان می‌دهد که ایمیدرو و بخش معدن و صنایع معدنی کشور با تکیه بر فن سالاری و بدون تبعیض‌های جنسیتی، مذهبی و عقیدتی برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی کشور، افرادِ کاربلد را به‌کار می‌گیرد.

به گزارش بورسنا، علیرضا بهداد، مدیر مسئول پایگاه خبری بیرونیت در یادداشتی با اشاره به عضویت یک زن در هیات عاملی سازمان ایمیدرو چنین آورده است:

🔹برای نخستین بار در طولِ تاریخ ایمیدرو، سمیه خلوصی، به‌عنوانِ یک زن به عضویت هیات عاملی این سازمان درآمد.

🔹این اتفاق در روزگاری که زنانِ ایرانی در خیابان‌ها تحقیر می‌شوند و دولت سیاست خاص‌سازی را بکار گرفته، جای تقدیر دارد و نشان می‌دهد بازگشت به تکنوکراسی، عدالت جنسیتی را به‌همراه دارد.

🔹ایمیدرو یادگار دولت اصلاحات است و موسسان آن از اسحاق جهانگیری گرفته تا مصطفی موذن‌زاده و سید حسین هاشمی، طوری سنگ بنای این سازمان را بنیان گذاشتند که یک زن در جمهوری اسلامی به بالاتریرین سطح تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در بخش معدن و صنایع معدنی کشور، آن هم در دولت سیدابراهیم رئیسی، دست یابد.

🔹از سویی دیگر با حکم رئیسِ ایمیدرو، حیدر ضیغمی که از افرادِ شناسنامه‌دار اصلاح‌طلب و پیرو مکتب نجف به‌شمار می‌رود نیز، معاون منابع انسانی و پشتیبانی این سازمان منصوب شد که حاکی از انتصاب افراد بدون توجه به رویکرد سیاسی آنان در ایمیدروست.

🔹البته پیش از این در دولت حسن روحانی نیز، محمدرضا سجادیان، نماینده پیشین خواف و رشتخوار که اهل تسنن بود نیز به مقام عضویت در هیات عاملی ایمیدرو، دست یافته بود.

🔹 همچنين در دولت تدبیر و امید، برای نخستین بار در طول تاریخِ بخشِ زمین‌شناسی، معدن و اکتشاف معدنی، راضیه لک به‌عنوانِ معاونِ وزیرِ صمت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور برگزیده شد تا سهم زنان در مدیریتِ ارشدِ کشور را ارتقا دهد.

🔹همه اینها نشان می‌دهد که ایمیدرو و بخش معدن و صنایع معدنی کشور با تکیه بر فن سالاری و بدون تبعیض‌های جنسیتی، مذهبی و عقیدتی برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی کشور، افرادِ کاربلد را به‌کار می‌گیرد.

🔹خوبست دیگر سازمان‌های مهم کشور با الگو قراردادنِ رفتار سازمانی وزارتِ صمت و ایمیدرو، افرادِ متخصص را بدون در نظر گرفتن هرگونه تبعیض در ایدئولوژی و جنسیت بکار گیرند تا به معنای واقعی ایران برای همه‌ی ایرانیان قابل زیست باشد.

🔹سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در دولت‌های سیدمحمد خاتمی و حسن روحانی به اوجِ نقش‌آفرینی در رشد و توسعه اقتصادی کشور پرداختند.

🔹در دولت حسن روحانی، با انتصاب مهدی کرباسیان و خداداد غریب‌پور این سازمان به قله کارآمدی خود در بخش معدن و صنایع معدنی کشور تبدیل شد و اقدامات گسترده‌ای برای ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه فن‌سالاری صورت گرفت.

🔹اگر این رویکردی که ایمیدرو از بدو تاسیس خود در نظر گرفته، الگو شود، بدنه کارشناسی دولت توانمندتر خواهد شد و افراد به‌واسطه میزان تخصص و کارآمدی خود به سطوح عالی مدیریتی دست خواهند یافت نه بر اساسِ درجه ارادت و چاکری‌شأن.

👇منبع: وبسایت:. Biroonit.ir ( بیرونیت؛ دیدبان اقتصاد معادن ایران)

Next Post

آکادمی مدیران ایران؛ برگزاری وبینار 《تکنیک های پرورش هوش مالی》با تدریس خانم دکتر ندا مفاخری

چ دسامبر 6 , 2023
بورسنا: ما همه سالها آموزش دیده ایم . اما در هیچ کجا در مورد امور مالی آموزشهای کافی  و کاربردی به ما نداده اند وحتی بسیاری از معلمین و استادان ما خودشان هم در این مورد دانش و مهارت کافی ندارند .

خبرهای دلخواه شما

سرخط اخبار