آکادمی مدیران ایران؛ برگزاری وبینار 《تکنیک های پرورش هوش مالی》با تدریس خانم دکتر ندا مفاخری

بورسنا: ما همه سالها آموزش دیده ایم . اما در هیچ کجا در مورد امور مالی آموزشهای کافی  و کاربردی به ما نداده اند وحتی بسیاری از معلمین و استادان ما خودشان هم در این مورد دانش و مهارت کافی ندارند .

به گزارش گروه همایش و رویداد بورسنا به نقل از باشگاه مدیران ایران، رابرت کیوساکی که یکی از افراد شناخته شده در بحث هوش مالی است، می گوید :بیشتر مردم هرگز ثروتمند نمی‌شوند، به این دلیل ساده که آنها هرگز آموزش ندیدند تا از موقعیت‌هایی که دقیقا جلوی چشمشان است، استفاده کنند.

ما همه سالها آموزش دیده ایم . اما در هیچ کجا در مورد امور مالی آموزشهای کافی  و کاربردی به ما نداده اند .
حتی بسیاری از معلمین و استادان ما خودشان هم در این مورد دانش و مهارت کافی ندارند .
به همین دلیل هم سالیان سال معلمی شغلی بوده است که در عین شرافت چندان جذابیت مالی نداشته .
پس ماجرا یاد گرفتن  بحث های مدرسه و دانشگاه نیست . ما نیاز داریم  موضوعاتی را یاد بگیریم که می تواند به ما کمک کند پول ، مسائل مالی ، فرصتها و تهدیدهای جامعه را بهتر درک کنیم.
اسم مجموعه دانش ها و مهارتهایی که برای کسب موفقیت  مالی نیاز داریم هوش مالی است .

سرفصل‌های وبینار تکنیک های پرورش هوش مالی

برایان تریسی در زمینه هوش مالی می گوید :
در قرن حاضر و عصر اطلاعات، مهم ترین کلید برای ثروتمند شدن، هوش مالی است. که از طریق یادگیری در تمام عمر به دست می آید.

رابرت کیوساکی هوش مالی را به 5 حوزه تقسیم می‌کند.:
1- اگر می‌توانید بیشتر درآمد کسب کنید، هوش مالی بالاتری داریدمورد اول بستگی به مقدار پولی که به دست می‌آورید دارد. اگر سالانه 50 میلیون تومان درآمد دارید، احتمالاً هوش مالی شما از کسب که 20 میلیون درآمد دارد بیشتر است. البته دقت کنید، گفتیم احتمالاً. چون باید موارد بعدی را هم در نظر بگیرید.
2- اگر بهتر پولتان را حفظ می‌کنید، هوش مالی بالاتری داریدمیزان هوش مالی شما به قدرت شما در حفظ درآمدتان هم بستگی دارد. وقتی شروع به کسب درآمد کرده‌اید، باید آن را از «شکارچیان مالی» مثل بانک‌ها و مأموران اخذ مالیات محافظت کنید
.3- اگر هوش مالی بالایی دارید، باید بتوانید پولتان را اهرم کنیدطبق نظر رابرت کیوساکی، بازده پول و سرمایه‌گذاری‌های شما با این سنجیده می‌شود که «چطور با اهرم سازی پول، ثروت شما زیادتر می‌شود؟»
4- هوش مالی شما با میزان اطلاعات مالی شما سنجیده می‌شوداطلاعات یعنی اطلاعات واقعی نه نحوه تفکر شما و یا تکیه بر اطلاعاتی که دیگران به شما می‌دهند. چندان عاقلانه نیست که تصمیمات مالی خود را بر اساس گفته‌های دیگران اتخاذ کنیم. به جز کسانی که واقعاً اطلاعاتی دست اول و موثق دارند.
5.شناخت قوانین و همچنین الگوها و روندها نیز بخش بسیار مهمی از داشتن اطلاعات مالی است. وارن بافت یکی از مصادیق بارز شناخت قوانین، اطلاعات و الگوهاست. او و شرکایش تحقیقات گسترده‌ای را برای تصمیم‌گیری‌های سرمایه‌گذاری خود انجام می‌دهند. آن‌ها قبل از اینکه سهام شرکتی را بخرند، باید همه‌چیز را در مورد آن بدانند و با اطمینان خاطر سرمایه‌گذاری کنند.البته که اشتباه برای هرکسی ممکن است رخ دهد. حتی بزرگ‌ترین تاجران دنیا مثل وارن بافت. اطلاعات خوب لزوماً منجر به تصمیم‌گیری درست نمی‌شود اما احتمال تصمیم درست را بالا می‌برد.

ما در این وبینار می خواهیم به این سوالها پاسخ بدهیم :

  1. انواع هوش و جایگاه هوش مالی در زندگی
    1.هوش مالی چیست ؟
  2. بررسی سبک زندگی شما و سطح فعلی هوش مالی تان
  3. تکنیک های پرورش هوش مالی
  4. استفاده هوش مالی در بخشهای مختلف زندگی :
    هوش مالی، در کسب درآمد بیشتر هوش مالی، در حفظ و نگهداری از پول هوش مالی، در برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی پول هوش مالی، در استفاده از پولهوش مالی، در پیشرفت در دانش مالیهوش مالی ، در سرمایه گذاری هوش مالی ، در ایجاد کسب و کار جدید یا توسعه کسب و کارهوش مالی، در انتخاب های مختلف زندگی هوش مالی ، بازنشستگی خوب

ویژگی

ما در این وبینار ضمن اینکه از مباحث روز دنیا در این زمینه استفاده می کنیم تلاشمان این است که مثال ها و مطالب کاملا ملموس برای فضای ایران خودمان و شرایط فعلی باشد .

این وبینار ، اولین وبینار برای کسانی است که علاقمند به توسعه هوش مالی خودشان هستند می باشد و مباحث تکمیلی و بیشتر را در وبینارهای جدگانه و بعدی دنبال خواهیم کرد.

مخاطبین وبینار تکنیک های پرورش هوش مالی

تمام کسانی که علاقمند هستند دانش مالی خودشان را ارتقابدهند .
و در این زمینه اطلاعات کمی دارند یا می خواهند در این زمینه بهتر عمل کنند .
سخنران و مدرس ندا مفاخری، مدرس و مشاور کسب و کار

Next Post

آخرین وضعیت طرح «الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول»

س دسامبر 12 , 2023
بورسنا: سخنگوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: از دو ماده مورد اختلاف طرح «الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول» یک ماده آن در مجمع تشخیص مصلحت نظام در هفته گذشته به تصویب رسیده و بررسی مواد دیگر این طرح در مجمع ادامه دارد.

خبرهای دلخواه شما

سرخط اخبار