برج نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی راه اندازس شد

 بورسنا: فاز نخست برج نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی در آستانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح شد.پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی که مجوز تاسیس خود را در ۲۹ خردادماه ۱۳۹۵ از شورای گسترش آموزش عالی دریافت کرده است، هم اکنون دارای ۱۰۰ واحد فناور، ۳۰ شرکت دانش بنیان است که تعداد ۲۵ واحد فناور و شرکت دانش بنیان در این مجموعه توسط اعضاء هیات علمی این دانشگاه راه اندازی شده است.

به گزارش به گزارش بورسنا به نقل از ایرنا، پروژه بزرگ برج نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی در فاز نخست شامل چهار طبقه فوقانی با مساحت تقریبی هشت هزار متر مربع است که به عنوان یک زیرساخت مناسب در راستای توسعه هرچه بیشتر همکاری های بخش صنعت و دانشگاه به بهره برداری رسید.

پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی که مجوز تاسیس خود را در ۲۹ خردادماه ۱۳۹۵ از شورای گسترش آموزش عالی دریافت کرده است، هم اکنون دارای ۱۰۰ واحد فناور، ۳۰ شرکت دانش بنیان است که تعداد ۲۵ واحد فناور و شرکت دانش بنیان در این مجموعه توسط اعضاء هیات علمی این دانشگاه راه اندازی شده است.

برج نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی در فاز اول با مشارکت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و همراه اول به اتمام رسیده است.

خرید نرم‌افزار از خارج از کشور با وجود خیل متخصصان داخلی توجیه‌پذیر نیست

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران با بیان اینکه در حوزه ICT، اپراتورهای ارتباطی کشور سالانه چندصدمیلیون دلار برای خرید نرم افزار و سخت افزار از خارج کشور پرداخت می کنند، افزود: این در حالی است که ممکن است خرید سخت افزار توجیه‌پذیر باشد اما خرید نرم افزار و لایسنس با وجود خیل متخصصان دانشگاهی کشور قابل قبول نیست.

مهدی اخوان بهابادی امروز دوشنبه در حاشیه افتتاح پروژه برج فناوری دانشگاه شهیدبهشتی در سخنانی ضمن قدردانی از زحمات همه افرادی که در این پروژه نقش داشته اند، گفت: پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه و هنگامی که وارد حوزه صنعت شدم، مشاهده کردم که چقدر سطح مسائل موجود در این حوزه ساده و پایین تر از مباحث علمی و پیچیده  دانشگاهی است.

وی افزود: برای ما عجیب بود چرا مسائل ساده حل نمی شوند؛ به طور حتم از دلایل مختلفی برخوردار است و یکی از مهمترین این دلایل فاصله بخش صنعت با دانشگاه است.

اخوان ادامه داد: با اینکه از نظر کمیت و کیفیت نیروی مناسب توانمند و علمی وجود داشت اما دو بخش صنعت و دانشگاه علاقه و اقبالی برای همکاری با یکدیگر نشان نمی دادند و شاید به همین دلیل بود که پارک ها و مراکز نوآوری در دانشگاه ها ایجاد شدند که البته هنوز هم با خلأهایی مواجه هستند و این خلأ نیاز به ورود شرکت های بزرگ دارد که هنوز مشکلات آنها پابرجاست.

وی با بیان اینکه در حوزه فناوری اطلاعات، اپراتورهای ارتباطی کشور هم اکنون سالانه چندصدمیلیون دلار برای خرید نرم افزار و سخت افزار از خارج کشور پرداخت می کنند، افزود: این در حالی است که ممکن است خرید سخت افزار توجیه پذیر باشد اما خرید نرم افزار و لایسنس قابل قبول نیست؛ چراکه بخش طراحی و تهیه نرم افزارهای برنامه نویسی تنها نیازمند نیروی انسانی متخصص توانمند است که دانشگاه های کشور بسیاری از این افراد را تربیت کرده اند.

اخوان با اشاره به افتتاح برج فناوری دانشگاه شهیدبهشتی اظهار داشت: هنگامی دو مجموعه عرضه و تقاضا به صورت فیزیکی کنار یکدیگر قرار گیرند، نزدیکی بین آنها ایجاد خواهد شد و بنده معتقدم اگر شرکت ها در کنار فناوران در دانشگاه ها حاضر شوند، به طور حتم عایدات خوبی برای کشور به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه، در حال حاضر بخش هوش مصنوعی همراه اول در حال انتقال به همین برج فناوری دانشگاه شهید بهشتی است، افزود: همراه اول در قالب همکاری های پژوهشی و غیرپژوهشی با دانشگاه ها قصد گسترش این حوزه را دارد.

در این مراسم رییس دانشگاه شهید بهشتی، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران و جمعی از مسوولان دانشگاهی حضور داشتند.

Next Post

اطلاعیه سامانه یکپارچه عرضه خودروی داخلی برای تعیین تکلیف نوبت متقاضیان

چ ژانویه 31 , 2024
بورسنا: سامانه یکپارچه عرضه خودروی داخلی اعلام کرد: متقاضیانی که در سامانه یکپارچه اولویت‌بندی شدند و با وجود مشخص بودن موعد تحویل خودرو، تمایلی به واریز وجه ندارند، از امروز به مدت چهار روز فرصت دارند تا نسبت به انصراف خود اقدام کنند تا امکان شرکت در طرح‌های آتی را […]

خبرهای دلخواه شما

سرخط اخبار