توافق ایران و ارمنستان برای افزایش مبادلات تجاری به ۳ میلیارد دلار در سال

بورسنا: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر اینکه ارمنستان، شریک راهبردی در روابط اقتصادی برای ایران است، از توافق دو کشور برای افزایش سطح مبادلات تجاری به ۳ میلیارد در سال دلار خبر داد.

به گزارش بورسنا به نقل از ایرنا، داود منظور روز پنجشنبه ۲۶ بهمن‌ماه در هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ارمنستان، اظهار کرد: کشور ارمنستان علاوه بر یک همسایه بسیار مهم، یک شریک راهبردی در روابط اقتصادی و تجاری برای ایران محسوب می‌شود و از این جهت برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی دو کشور برای ما حائز اهمیت است.

وی افزود: برگزاری این اجلاس یک دستاورد مهم در جهت توسعه همکاریی‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهور ارمنستان‌ محسوب می‌شود.

معاون رئیس جمهور گفت: مذاکرات بسیار سازنده و خوبی به صورت فشرده طی دیروز و امروز بین دو کشور انجام شده و بیش از ۲۰ دستگاه، وزارتخانه و سازمان دولتی ایران در این مذاکرات حضور داشتند. پیگیری توافقات اجلاس کمیسیون هفدهم که سال گذشته در ایروان انجام شده بود و همچنین زمینه‌های همکاری‌های بیشتر در این سند مورد بررسی قرار گرفت.

منظور تاکید کرد: امروز ما یک سندی را امضا کردیم که شامل ۲۱ بند در ۱۹ حوزه مختلف بین ایران و ارمنستان را شامل می‌شود که سطح همکاری‌ها را برای سال آینده ترسیم می‌کند.

وی ادامه داد: تشکیل کمیته ویژه یکی از موضوعات مهم در تفاهمنامه جدید است که مقرر شده نشست مشترک کمیته همکاری‌های ویژه بعد از ۶ ماه در ایروان برگزار شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: موضوعات همکاری‌های اقتصادی و تجاری در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، گمرک، مناطق آزاد، حمل و نقل و نفت و گاز جزو کلیدی‌ترین محورهای مورد توافق است و از همه افرادی که در تنظیم این سند نقش داشتند، تشکر می‌کنم.

منظور در پایان گفت: همان‌طور که معاون نخست وزیر ارمنستان عنوان کرد امیدواریم امضای این سند، بتواند در جهت تعمیق و توسعه روابط دو کشور و رساندن سطح مبادلات به ۳ میلیارد دلار که روسای جمهور دو کشور توافق کردند، اقدامات اقدامات و گام‌هایی را برداریم.

به گزارش ایرنا، هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان، از روز گذشته (چهارشنبه ۲۵ بهمن‌ماه) با حضور هیات‌هایی از معاونان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی دو کشو، به میزبانی سازمان برنامه و بودجه در تهران آغاز شد.

امروز نیز با دیدار و گفتگوی داود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشورمان و معاون نخست‌وزیر جمهوری ارمنستان با امضای چند تفاهم‌نامه، به کار خود پایان داد.

Next Post

۴ اقدام در حوزه تدوین مقررات پولشویی

ش فوریه 17 , 2024
بورسنا: سرپرست مرکز مبارزه با پولشویی سازمان بورس و اوراق بهادار، ۴ اقدام این مرکز در حوزه تدوین مقررات پولشویی را تشریح کرد. به گزارش بورسنا به نقل از ایرنا، ابوالقاسم فرجی‌نیا با بیان این که بر اساس قانون مبارزه با پولشویی، کلیه شرکت‌ها و نهادهای مالی سازمان‌ها و دستگاه‌ها […]

خبرهای دلخواه شما

سرخط اخبار