حضور دریافت کنندگان بیمه بیکاری در دوره‌‎ مهارت‌آموزی الزامی است!

بورسنا: وزارت کار، سازمان تأمین اجتماعی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بر الزام مقرری بگیران بیکاری به آموزش مهارتی از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و اجرای ماده ۹ قانون بیمه بیکاری به توافق رسیدند.

به گزارش بورسنا به نقل از مهر، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تأمین اجتماعی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بر الزام مقرری بگیران بیکاری به آموزش مهارتی از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و اجرای ماده ۹ قانون بیمه بیکاری در زمینه آموزش و بازآموزی بیمه‌شدگانی که به دلایل غیرارادی کار خود را از دست می‌دهند، به توافق رسیدند.

مهرداد عظیمی، رئیس معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به تجربیات روز کشورهای توسعه‌یافته در حوزه‌های با اقتصاد و تولید، مهارت‌آموزی را به عنوان موضوع کلیدی و مسیر افزایش بهره‌وری نیروی کار در جریان تولید و ارائه خدمات معرفی کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه فقط نیروی کار با بهره‌مندی از درجات بالای مهارت است که می‌تواند در قالب یک نیروی کار دارای توانایی و اثرگذار در چرخه کار، به تسهیل روند تولید کمک کند، افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نیز بر اساس این تفاهم‌نامه متعهد شده است ضمن اجرای دوره‌های آموزشی متناسب با نیازهای بازار کار هر منطقه و تقاضای کارفرمایان، فهرست مقرری‌بگیرانی را که از ثبت‌نام و شرکت در دوره‌های آموزشی امتناع می‌کنند یا این دوره‌ها را ترک می‌کنند، در پایان هر ماه به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بند «ب» ماده ۸ قانون بیمه بیکاری مصوب سال ۱۳۶۹، مقرری بیمه بیکاری افرادی که بدون عذر موجه از شرکت در دوره‌های کارآموزی خودداری کنند، قطع خواهد شد.

در این تفاهم‌نامه که به امضا رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، علی حسن رعیتی‌فرد معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی رسیده، مقرر شده است سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای دوره‌های آموزش مهارتی ویژه مقرری‌بگیران بیمه بیکاری را با هدف فراهم آوردن زمینه اشتغال مجدد آنها، متناسب با فرصت‌های شغلی مورد نیاز بازار کار هر منطقه و نیز تقاضای کارفرمایان برگزار کند.

بر اساس این گزارش، به موجب این تفاهم‌نامه ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها ملزم شده‌اند مقرری‌بگیران بیمه بیکاری را که حداقل ۶ ماه از مدت دریافت مقرری بیکاری آنان باقی مانده است، بر اساس سن، جنس، رشته تحصیلی، مهارت و شغل قبلی طبقه‌بندی کرده و متناسب با نیاز بازار کار منطقه و تقاضای کارفرمایان برای نیروی کار، برای گذراندن آموزش‌های مهارتی به سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی کنند.

سازمان تأمین‌اجتماعی نیز بر اساس این تفاهم‌نامه متعهد شده است با اخذ مستندات هزینه‌کرد، هزینه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای موضوع این تفاهم‌نامه را از محل اعتبارات بیمه بیکاری هر ۶ ماه یک بار به حساب سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای واریز کند.

Next Post

سیر تا پیاز بازار گوشت، مرغ و تخم‌مرغ در گزارشی از بهناز قاسمی

چ مارس 6 , 2024
بورسنا: سالانه حدود یک‌میلیون‌و ۲۵۰ تا یک‌میلیون‌و ۳۰۰‌هزار‌تن تخم‌مرغ تولید کشور است که ماهانه حدود ۲۴‌هزار‌تن می‌شود. خوشبختانه تولید تخم‌مرغ بیش از نیاز کشور است و تا الان که ماه پایانی سال است، حدود ۱۳۰‌هزار‌تن تخم‌مرغ به خارج از کشور صادر شده است. به گزارش بورسنا به نقل از جوان […]

خبرهای دلخواه شما

سرخط اخبار