رئیس کل بانک مرکزی ایران: ورود به بازار غیررسمی ارز مساوی با پولشویی است/بدون تأیید اینجانب هیچ‌گونه تخصیصی صورت نمی پذیرد

بورسنا: رئیس کل بانک مرکزی به فعالان اقتصادی کشور تأکید کرده که ورود به «بازار غیررسمی ارز» معا‌دل «پولشویی» است و موجب اخلال در نظام اقتصادی می‌شود.

به گزارش بورسنا به نقل از اکوایران، محمدرضا فرزین – رئیس کل بانک مرکزی – در توئیتی خطاب به فعالان اقتصادی کشور نوشت: «نمی‌توان ارز را از بازار غیررسمی دریافت کرد و همزمان به چشم‌داشت تخصیص ارز منتظر ماند تا مابه‌التفاوت آن را به‌دست آورد!»

او در ادامه این توئیت تأکید کرده است: «سیاست بانک مرکزی کوچک‌سازی بازار غیر رسمی است. ورود به بازار غیر رسمی معا‌دل پول‌شویی است و موجب اخلال در نظام اقتصادی می‌شود.»

فرزین به تازگی نیز به معاون ارزی بانک مرکزی اعلام کرده بود که در راستای تقویت اقدامات لازم برای مدیریت بازار ارز در بازار غیررسمی از این به بعد تخصیص ارز به تمام شرکت‌هایی که قبل از مرحله تخصیص، در بازار آزاد ارز خریداری کنند ممنوع است و بدون تأیید اینجانب هیچ‌گونه تخصیصی صورت نپذیرد.

Next Post

ابلاغ محاسبات جدید بانک ها برای کفایت سرمایه

چ مه 3 , 2023
بورسنا: بانک مرکزی محاسبات جدید سرمایه نظارتی و کفایت سرمایه را به بانک ها همراه با لحاظ کردن ۴۵ درصد مبلغ حاصل از تجدید ارزیابی دارایی‌ها در سرمایه ابلاغ کرد.

خبرهای دلخواه شما

سرخط اخبار