ممنوعیت تولید خودرو‌های فسیلی به دادگاه اروپا می‌رود

بورسنا: لهستان اعلام کرده موضوع ممنوعیت خودرو‌های سوخت فسیلی در سال ۲۰۳۵ را به دادگاه عالی اتحادیه اروپا خواهد برد.

به گزارش بورسنا به نقل از مدیتوریست، آنا مسکوا، وزیر آب و هوای لهستان گفت: لهستان علیه قوانین اتحادیه اروپا برای پایان دادن به فروش خودرو‌های سوخت فسیلی در سراسر اتحادیه اروپا از سال ۲۰۳۵ را به دادگاه عالی اتحادیه اروپا خواهد برد و ظرف چند روز به این موضوع اعتراض خواهد کرد.

مجموعه مقررات اتحادیه اروپا که در اوایل سال جاری تصویب شد، با هدف راه اندازی یک بازار جدید برای مهار انتشار گاز‌های گلخانه‌ای از خانه ها، ناوگان‌های حمل و نقل و کاهش انتشار کربن از خودرو‌های سواری و وانت‌ها به صفر، اعمال شده است و تا سال ۲۰۳۵ محقق خواهد شد.

لهستان تنها کشوری بوده است که به طور مداوم با این پیشنهاد مخالفت کرده و با این استدلال که اتحادیه تحلیل مناسبی از بازار و پیامد‌های این ممنوعیت تولید خودرو ندارند، علیه این مجموعه قوانین رای داده است.

وزیر آب و هوای لهستان می‌گوید: ما با قوانین و سایر اسناد در بسته موسوم به «Fit for ۵۵» موافق نیستیم و آن را به دادگاه دادگستری اروپا می‌آوریم. امیدوارم کشور‌های دیگر نیز به آن بپیوندند.

او همچنین تایید کرد که این طرح در چند روز آینده به دادگاه ارائه خواهد شد.

Next Post

یادگیری زبان به کمک ۱۰ نرم‌افزار آموزشی

س ژوئن 13 , 2023
بورسنا: برنامه‌های کاربردی موبایل و برنامه‌های کامپیوتری به روشی محبوب، آسان و مقرون به صرفه برای یادگیری زبان‌های جدید تبدیل شده اند.

خبرهای دلخواه شما

سرخط اخبار