همکاری های متقابل مناطق آزاد قطر و اروند

بورسنا: در نشست مشترک مسئولان مناطق آزاد و سرمایه گذاری غرفه قطر و منطقه آزاد اروند در نمایشگاه سیفیت چین، همکاری‌های دو طرف مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش بورسنا به نقل از صدا و سیما، در سومین روز از برگزاری نمایشگاه سیفیت ۲۰۲۳ چین، نمایندگان منطقه آزاد اروند با همتایان خود در کشور قطر دیدار و به نتایج نشست مشترک مناطق آزاد قطر و اروند با هدف همکاری های متقابلمثبتی دست پیدا کردند.

بر اساس این گزارش قرار بر این شد در قالب یک تفاهم نامه اقتصادی و عمرانی در زمینه‌های نفت، گاز و پتروشیمی همکاری‌های متقابل انجام شود.

گفتنی است قطر با داشتن دو منطقه آزاد تجاری و فرودگاهی و با داشتن قوانین انعطاف پذیری که این مناطق دارند و با توجه به وجوه مشترک با منطقه آزاد اروند، می‌تواند شریک تجاری خوبی برای اروند باشد.

در همین راستا و پس از گفتگو‌های کارشناسی، طرفین به تفاهم اولیه دست پیدا کردند و قرار بر این شد منطقه آزاد اروند در حوزه‌های تولید و صادرات به کشور‌هایی نظیرعراق و کویت پشتیبان تولید کننده‌های منطقه آزاد قطر باشد و آن‌ها نیز تکمیل کننده زنجیره تکنولوژی و هایتک تولید کننده‌های منطقه آزاد اروند شوند که پس از توافقات اولیه، صحبت‌های نهایی به زمان دیگری پس از پایان نمایشگاه و پیگیری‌های بعدی موکول شد.

Next Post

تعیین تکلیف مدیریت سهام عدالت/ افزایش سقف تجارت مرزنشینان به ۶۰۰ دلار

د سپتامبر 11 , 2023
بورسنا: معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مکاتبه با مرکز آمار ایران برای تعیین سهم دقیق بخش تعاون، از دستور رئیس‌جمهور برای تعیین تکلیف مدیریت سهام عدالت خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم سقف تجارت مرزنشینان به ۶۰۰ دلار افزایش یافت.

خبرهای دلخواه شما

سرخط اخبار