چهار عامل موثر در خلاقیت و نوآوری(4p)

بورسنا: تا فرهنگ سازمانی با گسترده ترین معنا از نوآوری حمایت نکند خلاقیت روی نخواهد داد. شواهد نشان می دهد که نوآوری سازمان از مدیریت دقیق سازمانی نشأت می گیرد.

به گزارش گروه آموزش و مهارت بورسنا به نقل از کانال مرکز مشاوره و توسعه نوآوری ایران،چهار عامل موثر در خلاقیت و نوآوری(4p) در ادامه آمده است:

۱-  محصول(PRODUCT):
محصول نتیجه فرآیند خلق یا نوآوری است و می تواند یک شئ فیزیکی، خدمت و یا ارتقاء هر یک از این ها، یک فرایند برای افزایش اثر بخشی و یا کارائی، یک روش نوآورانه‌تر بازاریابی یا روش بهتر مدیریت باشد و محصول برای اینکه یک خلاقیت واقعی باشد باید داری ارزش باشد.

۲-  احتمالات (POSSIBILITIES):
برای روی دادن نوآوری باید امکانات لازم برای خلاقیت و نوآوری وجود داشته باشد. اگر در شرایط مطلوبی به سر نبرید هر قدر هم که دارای استعداد خلاق باشید و هر قدر هم از دانش و مهارت بالایی برخوردار باشید قادر به خلق نوآوری نخواهید بود. تا فرهنگ سازمانی با گسترده ترین معنا از نوآوری حمایت نکند خلاقیت روی نخواهد داد. شواهد نشان می دهد که نوآوری سازمان از مدیریت دقیق سازمانی نشأت می گیرد. که این موضوع را می توان از مدیریت هفت S سازمانی به خوبی درک کرد. هفت s عبارتند از: راهبرد، ساختار، سیستم ها (مدیریت)، سبک (رهبری)، کارمندیابی، مهارتها و فرهنگ سازمانی.

۳-  خلاقیت شخصی (PERSONAL CREATIVITY):
افزایش خلاقیت فردی تلاش دوجانبه ای را می طلبد: ۱- افزایش استفاده از نیمکره سمت راست مغز (در مورد آدمهای چپ دست نیمکره سمت چپ) به منظور بالا بردن شهود و درک مستقیم. ۲- رهاسازی خود از قید و بندهای اجتماعی که خلاقیت را محدود کرده است.

۴-  فرآیندها (PROCESSES):
تکنیکهای متعددی را می‌توان برای افزایش خلاقیت حل مسئله در یک سازمان بکار برد. این فرآیندها در جهت افزایش خلاقیت‌ها در تمام مراحل فرآیند حل مسئله وجود دارند.

https://chat.whatsapp.com/IpVw3Oi3Xw1HEZxYLMqv1V

Next Post

سنگاپور، آزادترین اقتصاد جهان

ی سپتامبر 24 , 2023
بورسنا: بر اساس گزارش جدید اندیشکده فریزر درباره آزادترین اقتصادهای جهان، سنگاپور با سبقت گرفتن از هنگ‌کنگ به آزادترین اقتصاد جهان تبدیل‌شده است.

خبرهای دلخواه شما

سرخط اخبار