کشاورزان هشدارهای آبیاری در فصل تابستان را جدی بگیرند/ بارش فصل تابستان چشمگیر نیست

بورسنا: رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به افزایش گرمای هوا در فصل تابستان به کشاورزان توصیه می شود که از آبیاری در ساعات اوج گرما اجتناب کنند.

به گزارش بورسنا: آقای احد وظیفه گفت: با توجه به اتمام فصل بارش و افزایش دمای هوا، تنش آبی در تابستان تشدید می شود که با این وجود کشاورزان از آبیاری در ساعات اوج گرما خودداری کنند.

به گفته او، کشاورزان در فصل تابستان آبیاری را به اوایل شب موکول کنند تا گیاه دچار تنش آبی نشود چراکه بدلیل محدودیت منابع آبی، صرفه جویی در مصرف آب حائز اهمیت است.

وظیفه با بیان اینکه بارش قابل ملاحظه ای در فصل تابستان نداریم، گفت: طی یک تا ۲ هفته آینده با هوای نسبتا گرم مواجه هستیم به طوریکه متوسط دما یک تا سه درجه بالاتر از نرمال است. همچنین متوسط دما در فصل بهار ۱.۳ درجه بالاتر از نرمال بود که انتظار می رود در تابستان هم‌همین رنج باشد.

Next Post

الزامات تشکیل وزارت بازرگانی چیست؟

ی جولای 16 , 2023
به گزارش بورسنا: کارشناس کشاورزی گفت: ایجاد وزارتخانه جدید بازرگانی می تواند به تولید و صادرات باهم کمک کند.در میز اقتصادی امروز به موضوع تشکیل وزارت بازرگانی با حضور حسینی معاون اجرایی رئیس جمهور و کارشناس کشاورزی پرداخته شد. سوال: در خصوص وزارت بازرگانی بفرمایید؟ حسینی: یک سال است بحث […]

خبرهای دلخواه شما

سرخط اخبار