۴۰۰ میلیون یورو،تجارت ایران و اروپا در یک ماه

بورسنا: با توجه به اطلاعات ارائه شده، در طول ۱۲ ماه گذشته از سال ۲۰۲۲، مبادلات تجاری بین ایران و اتحادیه اروپا با رشد ۸ درصدی روند مثبتی را تجربه کرده است. اما در ماه ژانویه ۲۰۲۳، با رشد ۵ درصدی، میزان مبادلات دوطرفه کاهشی نسبی را نشان داده است.

به گزارش بورسنا به نقل از انجمن بازرگانی ایران و کانادا، مطابق گزارش مرکز آمار کمیسیون اروپا ، در ماه نخست سال جاری میلادی، ارزش کل مبادلات تجاری بین ایران و ۲۷ عضو اتحادیه اروپا به مبلغ ۴۰۱ میلیون یورو اعلام شده است. این مقدار نشان دهنده رشد ۵ درصدی در مقایسه با ماه مشابه سال قبل است.

با توجه به اطلاعات ارائه شده، در طول ۱۲ ماه گذشته از سال ۲۰۲۲، مبادلات تجاری بین ایران و اتحادیه اروپا با رشد ۸ درصدی روند مثبتی را تجربه کرده است. اما در ماه ژانویه ۲۰۲۳، با رشد ۵ درصدی، میزان مبادلات دوطرفه کاهشی نسبی را نشان داده است.
صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ژانویه ۲۰۲۳ افزایش یافته است. در این ماه، اتحادیه اروپا ۷۸ میلیون یورو کالا را وارد کرده است که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲ درصد کاهش داشته است. واردات اتحادیه اروپا از ایران در ژانویه سال قبل به ارزش ۸۰ میلیون یورو گزارش شده بود.
در مقابل ادعای گفته شده، صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ماه نخست سال ۲۰۲۳ با رشد ۷ درصدی روبرو شده و به ارزش ۳۲۳ میلیون یورو رسیده است. در مدت مشابه سال قبل، کشورهای اروپایی ۳۰۱ میلیون یورو کالا را به ایران صادر کرده بودند.
در ژانویه ۲۰۲۳، آلمان به عنوان بزرگترین واردکننده کالا از ایران و بزرگترین صادرکننده کالا به ایران در میان کشورهای اروپایی حضور داشت. این کشور ۲۷ میلیون یورو کالا را وارد و ۹۹ میلیون یورو کالا را به ایران صادر کرده است.
در رتبه دوم و سوم، ایتالیا با ۱۲ میلیون یورو و بلژیک با ۱۱ میلیون یورو به ترتیب به عنوان دومین و سومین مشتری کالاهای ایرانی در ژانویه ۲۰۲۳ ظاهر شده‌اند. همچنین، ایتالیا با ۳۹ میلیون یورو و رومانی با ۲۹ میلیون یورو به ترتیب دومین و سومین صادرکننده اروپایی به ایران در همان ماه بوده‌اند.

🇨🇦🇮🇷 @canadairanca

Next Post

موافقت مجلس با لایحه افزایش سهام دولت در بانک توسعه اسلامی

د ژوئن 26 , 2023
بورسنا: مجلس با کلیات و جزئیات لایحه اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سـهام سرمایه دور ششم بانک توسعه اسلامی موافقت کرد.

خبرهای دلخواه شما

سرخط اخبار