«دِرِک کانوی»، سیاستمدارانگلیسی: ارتباط با آفریقا فرصت طلایی ایران برای مقابله با تحریم‌های غرب است

بورسنا: کشور‌های آفریقایی دهه‌هاست که در عرصه‌های استراتژیک جهانی جایگاه ویژه‌ای برای خود دارند و تمامی دولت‌های غربی برای ارتباط با این کشور تلاش کرده اند. منابع غنی طبیعی، پتانسیل‌های موجود در زمینه انرژی و برخی قابلیت‌های اقتصادی این قاره از جهان را به مرکزی مهم برای سرمایه گذاری‌های خارجی تبدیل کرده که در سال‌های اخیر کشور‌های غربی و نیز چین تمایل خود را برای گسترش همکاری‌ها با این منطقه از جهان نشان داده اند.بورسنا:

به گزارش بورسنا، ابراهیمی رئیسی رییس جمهور کشورمان که همراه با هیئت دیپلماتیک چند روزی به قاره آفریقا سفر کرده و قرار است در مورد ظرفیت‌های همکاری با برخی کشور‌های آفریقایی مذاکره کرده و در نتیجه آن توافقنامه‌هایی به امضا برسد.

به همین منظور و برای بررسی جزئیات بیشتری از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل کشور‌های آفریقایی باشگاه خبرنگاران جوان مصاحبه‌ای با «دِرِک کانوی»، سیاستمدار و از اعضای سابق حزب محافظه کار انگلیس ترتیب داده که در ذیل مشروح آن از نظرتان می‌گذرد.

  • چرا در دهه‌های اخیر کشور‌های آفریقایی به مرکز توجه کشور‌های غربی تبدیل شده و به شدت تمایل به سرمایه گذاری در این قاره آفریقا دارند؟
    درک کانوی: در طول دهه‌ها کشور‌های آفریقایی چندان مورد توجه نبودند، اما با وارد شدن جهان به عرصه‌هایی جدید و تجربه بحران‌های مالی و اقتصادی با بررسی‌های مختلف متوجه شدند که این قاره مملو از پتانسیل‌هایی نهفته است که در صورت سرمایه گذاری در آن‌ها می‌تواند فرصت‌های خوبی را در اختیار کشور‌های سرمایه گذار قرار دهد. البته این نکته چندان هم جدید نیست و در طول تاریخ یکی از دلایلی که کشور‌های آفریقایی مدام هدف استعمار غرب قرار می‌گرفتند همین موضوع بوده چرا که این کشور‌ها بستری غنی از فرصت‌های اقتصادی، سیاسی و طبیعی را فراهم می‌کردند.

امروز کشور‌های غربی و حتی چین و روسیه هم به این مهم پی برده اند که قاره آفریقا می‌تواند پتانسیل‌های پنهان زیادی داشته باشد که در صورت سرمایه گذاری در این منطقه آن‌ها می‌توانند وارد یک بازی دو سر بُرد شوند. باشگاه خبرنگاران جوان

Next Post

وضعیت بازار سرمایه ایران در هفته ای گذشت؟

پ جولای 13 , 2023
بورسنا: مجموع ارزش معاملات خرد و حق تقدم‌ها در این هفته کاری ۳۲ هزار و ۷۲۵ میلیارد تومان بود. جزئیات ارزش معاملات خرد روزانه به این شکل بود که شنبه ۵ هزار و ۳۷۲ میلیارد تومان، یکشنبه ۶ هزار و ۵۱۰ میلیارد تومان، دوشنبه ۶ هزار و ۳۱۲ میلیارد تومان، سه شنبه ۷ هزار و ۷۲۳ میلیارد تومان و چهارشنبه ۶ هزار و ۸۰۸ میلیارد تومان ارزش معاملات روی تابلو ثبت شد.

خبرهای دلخواه شما

سرخط اخبار