رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه: نمایندگان مجلس تاریخچه تأسیس، الحاق، انتزاع و تفکیک وزارتخانه‌بازرگانی را در 80 سال اخیر مطالعه کنند!

بورسنا: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه با اشاره به تصویب فوریت لایحه ایجاد وزارت بازرگانی در مجلس شورای اسلامی، از نمایندگان مردم خواست به دغدغه‌های بخش خصوصی و فعالان اقتصادی که در ده بند توسط مرکز پژوهش‌های اتاق ایران مطرح و منتشر شده است توجه و در بررسی مواد و تبصره‌های مربوط لحاظ کنند.

به گزارش بورسنا، حیدر کدیور، عدم تناسب مشکلات و راهبردها با ساختار و وظایف تعیین شده در لایحه ایجاد وزارت بازرگانی را یک مسئله بزرگ دانست و اظهار کرد: تفکیک مذکور ما را به هیچ‌یک از اهداف پیش بینی شده نمی‌رساند و در مقابل تفکیک وظایف بخش تولید، صنعت و کشاورزی با بازرگانی هماهنگی آنها را سخت‌تر خواهد کرد.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران ابراز امیدواری کرد: اگر اصرار به ایجاد وزارت بازرگانی وجود دارد توقع می‌رود همه ساختارها و اختیارات مرتبط با حوزه تنظیم گری، سیاست‌گذاری، نظارت و بازرگانی داخلی و خارجی از سایر وزارتخانه‌ها منفک و به وزارت جدید الحاق شود.

رئیس اتاق کرمانشاه افزود: هماهنگی در نظام و ساختار اداره کشور موضوعی سخت، زمان‌بر و پرهزینه است که ایجاد ساختار جدید بدون اختیارات کافی از مصادیق آن خواهد بود که ممکن است مسیر رسیدن به اهداف پیش‌بینی شده از جمله تنظیم و کنترل بازار را پرترافیک و حتی مسدود کند.

کدیور از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست با مطالعه دقیق تاریخچه تأسیس، الحاق، انتزاع و تفکیک وزارتخانه‌های تجارت، بازرگانی، صنایع، صنایع و معادن و صمت در 80 سال اخیر توجه و آسیب‌ها و منافع ملموس تجارب عینی دوره‌های مذکور را در تصمیم‌گیری جدید ملحوظ نظر داشته باشند.

وی توجه به نتایج مطالعات علمی و پیشنهاد‌های اتاق ایران را راهگشا توصیف و ابراز امیدواری کرد: مجلس شورای اسلامی با پذیرش و لحاظ کردن پیشنهاد‌های اصلاحی آسیب‌های ناشی از این تأسیس را به حداقل ممکن رسانده و مانع از تحمیل هزینه‌های مضاعف و تکرار تجارب گذشته شود.منبع: اتاق ایران آنلاین

Next Post

هوش مصنوعی xAI چیست و چه پتانسیلی دارد؟

د جولای 17 , 2023
بورسنا: گفته می‌شود هوش مصنوعی شرکت ایلان ماسک با عنوان 'xAI' پتانسیل‌های زیادی برای حل مسائل مختلف دارد.

خبرهای دلخواه شما

سرخط اخبار