روسیه به دنبال طرح اتحاد کسب و کار زنان ۱۰ کشور بریکس است!

 بورسنا: رئیس طرف روسی اتحادیه کسب و کار زنان گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به برکس گفت: روسیه در دوره ریاست‌ خود بر این گروه به دنبال آن است که پروژه اتحاد کسب و کار زنان ۱۰ کشور عضو بریکس را راه‌اندازی کند.

به گزارش بورسنا به نقل از ایرنا، آنا نسترووا در نشستی خبری در دفتر روزنامه راسیسکایا گازتا چاپ مسکو افزود: این پروژه، یک چارچوب کاری دیجیتال است که زنان را از ۱۰ کشور بریکس در عرصه تجارت و اقتصاد، متحد می‌کند.
وی اظهار داشت: این پروژه، اطلاعات مربوط به پروژه‌های مشترک، پایگاه داده‌ها و شرکت های اداره شده توسط زنان را در بر می‌گیرد.
رئیس طرف روسی اتحادیه کسب و کار زنان بریکس گفت: محتوا و دوره های آموزشی، مقالات، نتایج تحقیقات، نظرسنجی‌ها، اطلاعات مربوط به فعالیت های گروه‌های کاری زنان فعال در عرصه تجارت در کشورهای گروه بریکس در این پروژه گردآوری خواهد شد.

روسیه به دنبال طرح اتحاد کسب و کار زنان ۱۰ کشور بریکس است

نسترووا افزود: هم اینک سهم شرکت های تحت رهبری و مدیریت زنان در کشورهای عضو گروه برکس ۲۳ درصد است که اتحاد کسب و کار زنان بریکس، هدف بلندپروازانه خود را برای ارتقای این سهم به ۵۰ درصد ترسیم کرده است.
به گفته وی، روسیه در این زمینه پیشرو است، زیرا سهم چنین شرکت‌هایی در این کشور، ۴۵ درصد است.
رئیس طرف روسی اتحادیه کسب و کار زنان بریکس همچنین با اشاره به پیوستن پنج کشور جدید به این گروه از ابتدای سال ۲۰۲۴ میلادی (دی‌ماه ۱۴۰۲) گفت: به دنبال جلب مشارکت اعضای جدید در اتحاد کسب و کار زنان بریکس هستیم.

اتحادیه کسب و کار زنان بریکس، انجمنی از زنان کارآفرین از کشورهای عضو این گروه است.
فعالیت های اتحادیه تجاری زنان بریکس در سال ۲۰۲۰ میلادی و در زمان ریاست روسیه بر بریکس به عنوان بخشی از اجلاس سران کشورها به طور رسمی آغاز شد.
توسعه کارآفرینی زنان در کشورهای عضو، ارتقای کسب و کار زنان در عرصه بین المللی، گسترش زمینه‌های همکاری تجاری و سازوکارهای تعامل بین جامعه تجاری کشورهای بریکس از اهداف این اتحادیه است.

بیشتر بخوانید

طرح ایجاد گروه بریکس با نزدیکی چهار قدرت اقتصادی در حال ظهور جهان شامل برزیل، روسیه، چین و هند در دوران اوج یکجانبه‌گرایی آمریکا در اواسط دهه ۱۹۹۰ میلادی شکل گرفت. «گروه بریک» در ۱۶ ژوئن ۲۰۰۹ میلادی ( ۲۶ خرداد ۱۳۸۸ شمسی) به‌طور رسمی تأسیس شد و با اضافه شدن آفریقای جنوبی در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۰ (۳۰ شهریور ۱۳۸۹) نام آن پس از پیوستن این کشور از «بریک» به «بریکس» تغییر یافت. با وجود عضویت پنج عضو جدید در این گروه شامل جمهوری اسلامی ایران، مصر، اتیوپی، امارات متحده عربی و عربستان سعودی از دی‌ماه ۱۴۰۲، موضوع تغییر نام مجدد این گروه تاکنون به صورت رسمی مطرح نشده است.
کشور روسیه در سال ۲۰۲۴ میلادی ریاست دوره‌ای بریکس را برعهده دارد.

Next Post

«نشست بازآفرینی سازمانی بر اساس فلسفه نظام‌های طبیعی وزنده» به همت انجمن روابط عمومی ایران۳۰بهمن برگزار می شود

ش فوریه 17 , 2024
بورسنا: در این رویداد فضایی جهت گفتگو های تخصصی با موضوع “چالشهای روابط عمومی” با حضور استادان مدعو نیز پیش بینی شده است. به گزارش بورسنا به نقل از انجمن روابط عمومی ایران، «نشست بازآفرینی سازمانی بر اساس فلسفه نظام‌های طبیعی وزنده» به همت انجمن روابط عمومی ایران و با […]

خبرهای دلخواه شما

سرخط اخبار