هوش مصنوعی و اینترنت اشیا محور انتخابی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در طرح تانا

بورسنا: معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: امروزه تمام دستگاه‌ها و سازمان ها در بخش خصوصی و دولتی و همچنین کسب و کارها با هوش مصنوعی و اینترنت اشیا سروکار دارند؛ بنابراین این دو موضوع به عنوان محور انتخابی پارک در طرح توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها (تانا) یک نیاز اساسی است.

به گزارش بورسنا: ایرج اله دادی در گفت‌وگو با ایرنا با معرفی طرح توسعه اکوسیستم نوآوری استان ها (تانا) اظهار داشت: تانا به عنوان مجموعه‌ای از اقدامات در قالب یک رویداد تعریف می شود که با حمایت‌های معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم و راهبری پارک های علم و فناوری در استان ها عملیاتی می شود.

وی با تشریح اجرای رویداد تانا در استان تهران گفت: در استان تهران، چهار پارک علم و فناوری دانشگاهی به صورت کنسرسیوم موظف به اجرای طرح تانا هستند و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران دبیرخانه این طرح است. پارک های علم و فناوری دانشگاه های تربیت مدرس، امیرکبیر و شهید بهشتی از دیگر مجریان طرح تانا استان تهران هستند.

اله دادی با تاکید بر همکاری میان پارک‌های علم و فناوری گفت: این موضوع به هم افزایی منجر می شود، در سال آینده نیز یک رویداد مشترک توسط چهار پارک علم و فناوری طرح تانای استان تهران را برگزار می کنند.

معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران هدف کلی طرح تانا را توسعه و تقویت اکوسیستم نوآوری در استان‌ها با نگاه به مزیت‌های نسبی و ظرفیت فناورانه و همچنین مسایل و نیازهای آن استان عنوان کرد.

هوش مصنوعی و اینترنت اشیا محور انتخابی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در طرح تانا

وی افزود: به هم رسانی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های علمی و فناورانه با نیازهای فناورانه و مسائل کلان کشور، ارتقای سطح دانش وتوانایی بازیگران اکوسیستم نوآوری، ترویج گفتمان نوآوری و کارآفرینی در استان‌ها، افزایش قدرت رقابت‌پذیری اکوسیستم‌های نوآوری استانی، کمک به حل مسائل استان از طریق ظرفیت‌های علمی و فناورانه دانشگاه‌ها و واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان در سطح ملی از دیگر اهداف طرح تانا است.

اله دادی درباره رویدادهای جذب سرمایه طرح تانا استان تهران یادآور شد: این رویدادها از هفتم تا دهم اسفند ماه در چهار پارک علم و فناوری مجری طرح تانا استان تهران برگزار شد و استقبال هم عالی بود. رویداد نهایی چهار پارک برای ارایه طرح های نهایی به طور یکسان سوم خرداد ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. این چهار پارک توانمندی‌ها و کارهایی را که روی چالش های برگزیده انجام دادند، در محل دانشگاه شهید بهشتی به اشتراک می‌گذارند.

هوش مصنوعی و اینترنت اشیا محور انتخابی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در طرح تانا

معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: در طرح تانا مسئله هایی از یک سازمان یا تعدادی سازمان دریافت شده تا با کمک هسته‌ها و نخبه‌ها، برای آن راه حل پیدا شود؛ پارک‌های علم و فناوری حوزه‌های مختلفی را انتخاب کرده و به صورت تخصصی بر آن متمرکز شدند، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی زمینه انتخابی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در طرح تانای استان تهران است.

اله دادی افزود: امروزه تمامی دستگاه‌ها و سازمان ها اعم از بخش خصوصی و دولتی و همچنین تمامی کسب وکارها با هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در ارتباط هستند. بنابراین محور انتخابی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، یک نیاز اساسی به شمار می رود.

معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران درباره فراخوان جذب طرح‌ها برای رویداد تانا گفت: داشتن تیم کاری، نمونه محصول اولیه، برنامه جذب سرمایه برای طرح مورد نظر از جمله شروط انتخاب طرح در راستای دمودی تانا پارک علم و فناوری دانشگاه تهران است که استقبال عالی بود.

اله دادی ادامه داد: طرح های بسیاری بر اساس معیارها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفتند که ۲۰ طرح قابلیت مشارکت در مرحله ارزیابی را داشتند و هفت تیم توسط تیم ارزیابی انتخاب و تایید شدند که روز ۹ اسفند که دمودی نهایی پارک برگزار شد، به ارائه طرح های خود به سرمایه گذاران پرداختند.

وی در ادامه بانک تجارت، همراه اول و صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران را به عنوان سرمایه گذاران عنوان کرد و گفت: با تامین کننده مالی که داشتیم یک هدیه نقدی هم برای نفرات اول تا سوم در نظر گرفته ایم. البته بحث خود پروژه و تامین مالی آن جدا است و این به عنوان جایزه ای است که دوستان شرکت کردند و جایزه نقدی را تقدیم آنها می کنیم.

راهیابی هفت طرح به رویداد جذب سرمایه

معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران درباره هفت طرح راه یافته به رویداد جذب سرمایه اظهار داشت: ایجاد زیرساخت اطلاعات زنجیره ارزش کشاورزی، فروش B۲B مایحتاج خانوار، ساخت نمونه محصول اولیه Pitchway پلتفرم اتصال سرمایه گذاران به سرمایه پذیران، اپراتور هوشمند انرژی نیروبان، ساخت نمونه محصول اولیه انتشار محتوای مطبوعات چاپی به صورت آنلاین، سیستم چت بات مراکز خدمات مشتریان شرکت های مخابرات و شناسایی دانشجویان دارای مشکلات روانشناختی هفت طرح راه یافته به رویداد جذب سرمایه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Next Post

اعلام هشتمین فراخوان «صندوق علمی مشترک راه ابریشم ( SRSF )

چ آوریل 5 , 2023
بورسنا: هشتمین فراخوان «صندوق علمی مشترک راه ابریشم ( SRSF )» با همکاری آکادمی علوم چین ( CAS ) و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور ( INSF ) اعلام شد.

خبرهای دلخواه شما

سرخط اخبار